Grécko a príbeh trójského koňa

Grécko sa v posledných rokoch preslávilo skôr finančnou a ekonomickou nestabilitou než všetkým ostatným. Faktom je, že nebyť turizmu, tak by na tom bola táto krajina ešte oveľa horšie. Prečo sa tu tak darí turizmu? Fantastické klimatické podmienky a geografická poloha, ktorá si priamo pýta návštevu dovolenkárov. Vedeli ste, že Grécko má tisíce ostrovov? To je takmer istá garancia toho, že si každý nájde svoj malý kúsok zeme a strávi tu najkrajšie letné dni v danom kalendárnom roku. Nemenej atraktívnym dôvodom, prečo sa sem vydávajú milióny ľudí z celého sveta, je história tejto krajiny. Je tak bohatá, že Vám nebude stačiť ani jeden či dva týždne k tomu, aby ste videli všetko podstatné.

grécko

Grécko ponúka nielen prekrásne prostredie, ale aj zaujímavé prekrásne miesta nabité históriou.

Trójský kôň, ktorý preslávil Grécko

Ako každá krajina aj Grécko si prešlo vojnami na svojom území. Medzi najznámejšie patrí obrana proti nájazdom Peržanov, ktorých viedol kráľ Xerxes. Kráľ Grékov Leonidas I. za pomoci niekoľkonásobne menšieho počtu bojovníkov než mali nepriatelia odrazil ich drtivý útok. Rovnako známy príbeh sa odohral za vojny, v ktorej proti sebe viedli dlhé a vyčerpávajúce boje mesto Trója a Achájci. Finančne zdroje sa míňali a rovnako aj ľudské zdroje v podobe mužov, ktorí padli v boji. Preto nastal čas nájsť riešenie, ktoré by znamenali zlom v tejto vojne. Hrdinovi Odyseovi napadla myšlienka, ako sa infiltrovať do mesta Trója bez toho, aby o tom domáce obyvateľstvo čo i len tušilo.

Grécko

Napodobenina trójskeho koňa, v ktorom sa ukrývali grécki vojaci.

Dar, ktorý neradno prijať

Odyseus navrhol, aby Gréci postavili obrovskú sochu dreveného koňa. Vzápätí na znak ústupu spálili a opustili svoj tábor. V ňom sa nachádzal trójsky kôň, ktorý zaujal obrancov mesta Trója. V domnienke, že ide o dar bohyni Aténe. Koňa vtiahli do svojho mesta, hoci ich predtým varovalo viacero ľudí. Aby ho tam dostali, tak museli zbúrať časť svojej hradby, ktorú potom opravili. V noci z brucha tejto sochy povyskakovali grécki vojaci pod vedením Odysea a premohli stráže. Grékom už v tom nebránilo nič, aby do mesta napochodovali tisíce vojakov. Tróju vzápätí hravo dobyli.